Vecka 15 (14+3) 🍊

publicerat i AllmÀnt, Gravid, Vecka för vecka;

LÀngd: 14 cm frÄn topp till tÄ
Vikt: 80 g
Bebis: Bebis gör nu mycket gymnastik och fortsĂ€tter öva sig pĂ„ att röra sig, svĂ€lja och andas som den kommer göra Ă€nda fram till födseln. Hon/han Ă€r nu stor som en apelsin eller ungefĂ€r som en knuten nĂ€ve. 

Jag: Och sĂ„ kom vecka 15! Jag gick tillbaka i arkivet igĂ„r för att kolla hur graviditeten med Edvin var i dessa veckorna, och jag upplevde nog ungefĂ€r samma symptom dĂ„ som nu: extrem hunger, trötthet, andfĂ„ddhet, lite vĂ€xtvĂ€rk, men jag vill minnas att jag hade mer vĂ€xtvĂ€rk dĂ„ Ă€n nu. Det Ă€r ju skönt att bli pĂ„mind om att jag var lika hungrig dĂ„ och nog ökade lika snabbt i vikt dĂ„ som nu och att kilona kommer försvinna igen efter födseln Ă€ven om det kĂ€nns trĂ„kigt nu att man blir större igen efter man gĂ„tt ner i vikt. Samtidigt vet jag ju att det Ă€r naturligt och bra att gĂ„ upp i vikt. Jag tror jag har kĂ€nt bebis nĂ„n gĂ„ng, som ett litet litet "fladder", men vĂ„gar inte sĂ€ga för mycket. 
Eftersom graviditeterna hittills Ă€r ganska lika förutom mindre illamĂ„ende denna gĂ„ng sĂ„ tror jag nu att det Ă€r en liten pojke i magen, magkĂ€nslan har helt svĂ€ngt om! Vi fĂ„r helt enkelt se om en mĂ„nad pĂ„ rul :) 

Kommentera inlÀgget hÀr :